مدرسه دو زبانه


توانايي صحبت کردن به بيش از يک زبان بسيار سودمند است. اين مي تواند باعث افزايش عزت نفس و هويت کودک و همچنين رشد و تقويت مهارت هاي شناختي و تفکر شود. کودکان خردسال توانايي يادگيري زبان خارجي بدون لهجه را دارند ، در حالي که کودکان بزرگتر ، به خصوص پس از 10-12 سالگي تقريباً هرگز يادگيري انگليسي بدون لهجه را ياد نمي گيرند. دو زبانه بودن باعث هوشمندتر شدن آنها مي شود. حتي در سنين پايين ، کودکان دوزبانه درک بيشتري از اشکال و الگوها نشان مي دهند. بسياري از مزاياي شناختي يادگيري زبانها غيرقابل انکار است. افرادي که بيش از يک زبان صحبت مي کنند ، مهارت هاي حافظه ، حل مسئله و تفکر انتقادي ، تمرکز افزايش يافته ، توانايي چند وظيفه اي و مهارت شنيداري بهتر دارند. انگليسي صحبت کردن به شما امکان مي دهد جهان خود را از فرصت هاي شغلي گرفته تا توانايي ارتباط با افراد از هر کشور گسترش دهيد. دانستن زبان هر سفر را بسيار جالبتر مي کند.آموزش براي پيشرفت در خود بسيار مهم است اما يادگيري زبان انگليسي کيفيت زندگي را نيز بهبود مي بخشد. آموزش دو زبانه شامل آموزش محتواي درسي به دو زبان ، به زبان مادري وزبان دوم با مقادير مختلف از هر زبان استفاده شده مطابق با مدل برنامه است. آموزش دو زبانه به استفاده از دو زبان به عنوان وسيله آموزش دانش آموزان گفته مي شود و بخشي از برنامه درسي مدرسه است. دوزبانگي مي تواند مزاياي زيادي به همراه داشته باشد. آنها با شنيدن دو زبان بزرگ خواهند شد و همچنين قادر خواهند بود که هر دو زبان را مانند زبان مادري درک کنند و صحبت کنند. آموزش دو زبانه راهي براي دوزبانگي است ، که هدف درک زبان دوم يا زبان خارجي است. دو زبانه نگرشي چند بعدي از يادگيري زبان است که شامل پنج دسته است. فردي ، اجتماعي ، خانوادگي ، مدرسه اي و انضباطي. دوزبانگي نه تنها زبانشناسي جديدي را معرفي مي کند ، بلکه ديدگاهي در مورد تنوع فرهنگي مي دهد. اين امکان ارتباط بين فرهنگي را فراهم مي کند که مي تواند منجر به افزايش جهاني سازي و هماهنگي در جهان شود. در مطالعاتي که انجام شده است ، آنها دريافته اند که در مقايسه با دانش آموزان در کلاسهاي فقط انگليسي يا غوطه وري يک طرفه ، دانش آموزان دو زبان داراي نمره آزمون تا حدودي بالاتر هستند و همچنين به نظر مي رسد در مدرسه شادتر هستند. حضور بهتر است ، مشکلات رفتاري کمتر است.


مزاياي يادگيري زبان دوم در سنين پايين



  • سريعتر و آسان تر ياد مي گيريد.

  • حل مسئله و خلاقيت را بهبود مي بخشيد.

  • فرصت هاي شغلي آينده را افزايش مي يابد.

  • با فرهنگ هاي ديگر ارتباط برقرار مي کنند و تحمل ايجاد مي کنند.

  • از بيماريهاي رواني مرتبط با سن جلوگيري مي شود.


1.آنها مي توانند پيوند عاطفي قوي تري با اعضاي خانواده يا دوستاني که به زبان مادري صحبت مي کنند داشته باشند. به عنوان مثال وقتي خانواده اي وقتي کودک کوچک است به کشور جديدي مهاجرت مي کنند ، طبيعتاً در مدرسه يا ساير موقعيت هاي اجتماعي شروع به صحبت با زبان جديد مي کنند. اما ادامه ارتباط نزديک با بستگان بزرگتر به زبان مادري پيوندهاي محکمي براي کودکان ايجاد مي کند. و فوايد عاطفي آن دو طرفه است: اقوام مسن که هنوز زبان جديدي را نياموخته اند مي توانند با بهترين صداي خود با کودک با زباني غني از جمله آهنگ يا داستان سرايي با کودک ارتباط برقرار کنند.


2. يادگيري خواندن آسان تر است. کودکاني که در حال يادگيري دو زبان هستند درک بهتري از نحوه کارکرد زبان دارند. آنها عملکرد کلمات را راحت تر مي فهمند و سريعتر از همکلاسي هاي تک زبانه خود مي توانند خواندن و نوشتن را ياد بگيرند.


3. كودكان دوزبانه به طور مداوم نمرات شناختي بالاتري دارند و در هنگام حل مسئله ، عملکرد بهتري دارند. دليل اين امر آنست که آنها دائماً در تلاشند تا بين اين دو زبان مسائل را کشف کنند ، اين امر به آنها امکان مي دهد تا با ايده هاي انتزاعي راحت تر برخورد کنند. آنها همچنين تمرکز بالاتري را نشان مي دهند. از آنجا که مغز کودکان معمولاً بهترين راه براي برقراري ارتباط را انتخاب مي کند ، ممکن است در ابتدا با سرعت کمتري پيشرفت کند ، اما با گذشت زمان بچه هاي دوزبانه مهارت هاي زباني بسيار بالاتري نسبت به کودکاني دارند که فقط به آن زبان صحبت مي کنند.


4- كودكان دو زبانه تمايل و تحمل بيشتري نسبت به فرهنگ هاي ديگر نشان مي دهند و آنها بيشتر علاقه مند به مسافرت هستند. از نظر اجتماعي و فرهنگي ، اين نهايت مزيت بسيار برآورده کننده اي است که فرد در طول زندگي دارد. درک اينکه مردم ، زبانها و فرهنگهاي مختلف دنياي ما را تشکيل مي دهند حياتي است. به عنوان کودک ، دوزبانه ها ممکن است به رويدادهاي فرهنگي مانند نمايشگاه هاي قومي در خيابان علاقه بيشتري نشان دهند ، يا اينکه احتمالاً با کودکاني که به زبان آنها صحبت نمي کنند بازي مي کنند. کودکان همچنين تمايل دارند که از طريق فرهنگ زبان مادري خود احساس هويت قوي داشته باشند.


5. يادگيري دو زبان در دوران کودکي ، دستيابي به زبان در مدرسه يا زندگي بعدي را آسان مي کند. از آنجا که مغز کودک خردسال به راحتي زبان هاي جديدي پيدا مي کند ، مغز نحوه کار يادگيري زبان را مي فهمد و بعداً مي تواند از اين روند استفاده کند. کودکاني که بيش از يک زبان در کودکي ياد گرفته اند ، بعد از يادگيري حتي بيشتر زبانها ، زمان بسيار ساده تري دارند. به همين دليل است که بسياري از مردم جهان مي توانند به پنج يا حتي ده زبان مختلف صحبت کنند - آنها تمام شب در حال مطالعه کتاب هاي گرامر نيستند ، اين يک فرآيند طبيعي کار براي مغز است که يک زبان جديد در يک زمينه زندگي واقعي وارد مي شود . اين مزاياي آشکار علمي و شغلي را براي بعد دارد!


6. سرگرمي و دانش بيشتري در دسترس کودکان دو زبانه است. وقتي يک زبان دوم به دست مي آيد ، يک کل فرهنگ فرهنگي وجود دارد که با آن همراه است و لذت دو برابر کودکان را مي گيرد. موسيقي ، هنر ، ادبيات ، تئاتر ، بازي ها ، فيلم ها ، سنت ها . همه اين موارد را مي توان به زبان دوم جستجو کرد ، کودکي با پيشينه فرهنگي بسيار غني و دانش بسياري از چيزها.


7. بعداً مي تواند منافع حرفه اي و حتي مالي داشته باشد. نويسنده Catey Hill در مقاله خود در Moneyish.com ، برخي از آمار مربوط به پتانسيل درآمد بالاتر براي کارمندان دو زبانه ، بخشي از آن به دليل مهارت هاي زباني ، اما همچنين به دليل داشتن اعتماد به نفس بيشتر ، به ما ارائه مي دهد.


دبستان دو زبانه پيشرو


دبستان پيشرو از سال 1386 فعاليت آموزش زبان انگليسي را به صورت جدي آغاز نموده و مي توان عنوان کرد يکي از اولين هاي اين عرصه در مدرسه دو زبانه در شرق تهران مي‌باشد و در اين مدرسه آموزش زبان انگليسي به صورت ترميک و با استفاده از دپارتمان مجرب و تجهيزات کاملا هوشمند صورت مي پذيرد به شکلي که دانش آموزان با توجه به سطح زبان فردي خود کلاس بندي مي‌گردند و در سطح کلاس خود قرار مي‌گيرند و در طول يک سال تحصيلي سه ترم را مي‌گذارنند. در اين مدرسه مکالمات روزمره در تمامي مدرسه اعم از داخل کلاس، حياط به صورت زبان انگليسي مي‌باشد، و در هر زنگ تفريح با دانش آموزان در صف به صورت گروهي شعر ها و سرودهاي و سوره هاي قرآن به صورت انگليسي آموزش داده مي شوند . تمامي پايه ها درس رياضي يک جلسه در هفته به زبان انگليسي با کتاب هاي تأليف شده خاص مدرسه پيشرو تدريس مي گردد. علوم انگليسي هم همينطور از پايه سوم تا پنجم هفته اي يک جلسه به زبان انگليسي تدريس مي گردد. در واقع دانش آموزاني که از ابتدا وارد مدرسه پيشرو مي گردند تا پايان مقطع ابتدايي کاملا به زبان انگليسي مسلط شده و دروسي مثل علوم و رياضي پايه کاملا به صورت انگليسي فرا مي گيرند و اگر موضوعاتي مثل مهاجرت و يا مسائل از اين قبيل براي دانش آموزان به وجود بيايد به هيچ عنوان براي ادامه تحصيل در کشورهاي انگليسي زبان مشکل نخواهند داشت. يکي ديگر از تلاش هاي مدرسه پيشرو ايجاد ارتباط بين اين مدرسه با نمايندگان دانشگاه کمبريج در ايران مي باشد که طي آزمون هاي معتبر دانشگاه کمبريج که بدون انقضاء مي باشند اين آزمون ها در اين مدرسه برگزار مي گردد و مدارک بين المللي به دانش آموزان اعطاء مي گردد انجام مي شود که نشان دهنده سطح کيفي آموزشي زبان انگليسي در اين مدرسه مي‌باشد.




 

کيف در مدرسه

مدرسه تمام هوشمند

مدرسه دو زبانه

مي ,زبان ,، ,مدرسه ,انگليسي ,زبانه ,دو زبانه ,به زبان ,مي کنند ,زبان انگليسي ,دو زبان

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مطالب اینترنتی مرجع مقالات و تحقیق دانشگاهی سرمشق انتظار امام علی .......and music for all علی رحمانی پور کتاب و لوازم تحریر کرج وبلاگ دوستانه بچه های مهندسی صنایع 89 دانشگاه صنعتی بابل پرم کتابخانه علوی