کيف در مدرسه


طرح کيف در مدرسه يا همان “مدرسه بعد از مدرسه” نامگذاري شده است. اين طرح شامل حال دانش آموزان دوره ابتدايي مي شود. به طور کلي مي توان گفت در طرح کيف در مدرسه، دانش آموزان بعد از اينکه ازمدرسه تعطيل شدند تمامي تکاليف خود را داخل مدرسه تحت نظر معلم انجام مي دهند و پس از اتمام تکاليف مي توانند به خانه بروند. در اين طرح دانش آموزان کاملاً مستقل و بدون وابستگي تحصيلي به پدر يا مادر و يا معلم خصوصي،زير نظر متخصص تربيت شده به شکلي که دانش آموزان در اين طرح آموزشي وقتي داخل مدرسه يا کلاس هستند مي دانند که تنها محل يادگيري مدرسه مي باشد و هيچ منبع يادگيري ديگري (از جمله در منزل) وجود ندارد ،لذا باعث تقويت بيشتر تمرکز و توجه در دانش آموز مي شود . از طرف ديگردر اين شيوه آموزش يکي از موضوعات اصلي که بايد در نظر داشت مشارکت دانش آموز در تمامي امور تحصيلي است و معلم نقش راهنماي کلاس را دارد .  اولين مزيت انجام تکاليف در مدرسه اين است که به دانش آموزان و معلمان اجازه مي دهد تا همکاري نزديک تر با هم داشته باشند.  همچنين اين فرصت را براي دانش آموزان فراهم مي کند تا در آنچه براي موفقيت در مدرسه لازم است تمرين کنند. همانطور که مي گويند ، تمرين کامل مي شود. انجام تکاليف نيز راهي عالي براي توسعه مسئوليت ها است. 


مزاياي انجام تکاليف در مدرسه


کودکان مهارت هاي مديريت و مطالعه زمان را افزايش مي دهند.


مشق شب بچه ها را براي مديريت وقت و برنامه ريزي براي برنامه هاي درسي تنظيم مي کند که مهارت هاي بسيار مفيدي است که بايد هنگام ورود به دوره دبيرستان ، تحصيلات عالي و در نهايت نيروي کار داشته باشند. تکميل تکاليف در اوايل سال هاي تحصيل اطمينان از تبديل شدن به آن را به عادت تبديل مي کند - نه يک مزاحمت.


دانش آموزان مي توانند با مطالعات خود جذب و مشغول شوند.


 زمان اختصاص کلاس نيز کافي است که دانش آموزان را درگير و مشغول کار مدرسه خود کند. تنظيم تکاليف به دانش آموزان اجازه مي دهد تا در کنار دوستان خود محتواي آموخته شده در طول روز را مطالعه و تجديد نظر کنند. اين امر همچنين فرصتي را براي والدين فراهم مي کند تا فرزندشان در کارهاي خانه  مشارکت داشته باشند.


معلمان مي توانند پيشرفت را پيگيري کنند.


تکاليف به معلمان اجازه مي دهد تا پيشرفت دانش آموزان را رديابي کنند ، به اين معني که وقتي کودک با محتواي خود دست و پنجه نرم مي کند يا از بقيه گروه ها عقب است ، مي توانند آنها را تشخيص دهند. ارسال تکاليف همچنين درس خوبي را در زمينه مسئوليت و کوشش ارائه مي دهد ، که در صورت عدم بازگشت يا تکميل تکاليف در حد استاندارد ، اغلب عواقب انضباطي در پي دارد. تکاليف همچنين مي تواند در هنگام مصاحبه با والدين و معلم نکته خوبي باشد.


معايب انجام تکاليف در مدرسه


تکاليف وقت آزاد را مي خورد.


اين يکي از رايج ترين بحث ها در مورد تکاليف است - وقت با ارزشي را که بچه ها بايد با خانواده بگذرانند ، در فعاليت هاي فوق برنامه شرکت مي کنند و با دوستانشان جبران مي کنند ، مي خورد. براي کودکان بزرگتر ، کار در مدرسه ممکن است با کار نيمه وقت و گاه به گاه نيز رقابت کند. 


تکاليف بيش از حد باعث مي شود کودکان احساس "سوخته" کنند.


بعد از يک روز شلوغ در مدرسه و فعاليت هاي فوق برنامه که به هم ريخته است ، نشستن براي تکميل تکاليف مي تواند يک کار بزرگ به نظر برسد ، باعث مي شود برخي از کودکان قبل از رسيدن به سالهاي سخت آخر مدرسه خوب سوخته باشند. در بعضي موارد ، حتي ممکن است تکاليف در تعطيلات ترم يا تعطيلات تابستان تعيين شود. اين امر براي برخي از کودکان استرس شديد ايجاد مي کند و منجر به مسائلي مانند کمبود خواب مي شود.


تکاليف مدرسه به ندرت ارزشمند است.


اگرچه معلمان براي تعيين تکاليف درسي که کودک شما را درگير خود کند سخت کار مي کنند ، اما گاهي اوقات ديدن ارزش در تکاليفي که فرزند شما به خانه مي آورد دشوار است. همچنين ممکن است وسوسه انگيز باشد که به فرزندتان در انجام تکاليف کمک کنيد (گاهي اوقات کمي با اشتياق زياد) ، به اين معني که مزاياي تکاليف به عنوان يک ابزار يادگيري کاملاً از بين مي رود. همچنين ممکن است حجم تکاليف به اين معنا باشد که کودک شما قادر نيست به اندازه ايده آل خود براي هر کاري وقت بگذارد.


اولين دليل که نبايد به فرزندان در خانه تکليف داده شود اين است که آنها براي آرامش و از بين بردن تنش هاي ذهن خود به زمان نياز دارند. فشار لازم براي تکميل تکاليف هر شب براي اکثر کودکان بسيار دلهره آور است و آنها براي تازه سازي ذهن و بدن خود به زمان نياز دارند. ثانيا ، اين مدت زماني را که کودکان مي توانند با خانواده خود سپري کنند کاهش مي دهد. اوقات خانوادگي به ويژه براي يک کودک در حال رشد بسيار مهم است و بدون آن مشکلات اجتماعي مي تواند رشد کند و يک اتحاد خانوادگي به دليل کمبود وقت صرف شده در کنار يکديگر به خطر بيفتد. ثالثاً ، هنگامي که والدين مي خواهند کودک تکاليف خود را انجام دهد اما با مقاومت دانش آموز براي انجام يک کار طاقت فرسا مواجه مي شود ، مي تواند باعث تضاد بين فرزندان و والدين شود. تکاليف بيش از حد مي تواند تقلب را تشويق کند زيرا کودکان در پايان تلاش مي کنند تا تمام تکاليف خود را با کپي کردن يکديگر انجام دهند. سپس آنها در نهايت به دليل تقلب پاداش مي گيرند که به هيچ وجه به درد آنها نمي خورد. و سرانجام ، بسياري از معلمان اغلب وقت ندارند که مقالات را به درستي ارزيابي کنند زيرا آنها بيش از حد مشغول طراحي برنامه هاي درسي و مشاوره منابع تدريس هستند تا فقط درس ها را مديريت کنند. بنابراين تا زماني که دانش آموزان مقاله خود را پس مي گيرند ، کلاس به موضوع جديدي مي رود.


با اجراي ( طرح کيف در مدرسه ) فرزندان فرصت بيشتري براي انجام امور شخصي و مسئوليت پذير شدن در خانه را مي يابند و کودکي خويش را به خوبي سپري مي کنند. در اين شيوه به دليل مشارکت کردن دانش آموزان در روند تدريس و ايجاد پرسش و پاسخ بين تمامي دانش آموزان باعث مي گردد دانش آموز متفکر رشد يافته و تجزيه و تحليل کردن ، طرح مسئله را به خوبي ياد بگيرند که اين خود باعث مي شود دانش آموز احساس توان مندي نموده و داراي اعتماد به نفس روز افزون شوند و همين طور حس ابتکار و خلاقيت در دانش آموزان بسيار برانگيخته مي گردد .موجب ارتقاي دقت ، سرعت عمل و تمرکز آنان در کلاس مي شود و با توجه به کم ارزش بودن تکليف درسي انجام شده در منزل ، جهت بالا بردن سطح توان و اطلاعات عمومي ، برنامه تحقيق و پژوهش به صورت جدي و فراگير در اين مدرسه انجام مي پذيرد که با اين شيوه ، حس ابتکار و خلاقيت در دانش آموزان برانگيخته مي شود .


 


 


 


 


 


 

کيف در مدرسه

مدرسه تمام هوشمند

مدرسه دو زبانه

مي ,، ,تکاليف ,دانش ,آموزان ,مدرسه ,دانش آموزان ,مي شود ,در مدرسه ,تکاليف در ,مي کند ,براي تکميل تکاليف

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روش شناسی اجتهاد (روشنا) داستان عشق ابدی ما سمانه خانم collegenovin دانلود فایل های کمیاب neginsarma منابع تحقيق کارشناسي و کارشناسي ارشد نیلوفر آینده روشن neginyc